
התחרות הרבה שקיימת בין עסקים, בעיקר בזירה האינטרנטית, גורמת לצורך לשכלל את המשחק. המשמעות היא שכל מי שיש בבעלותו אתר עסקי, צריך לדעת כיצד לקדם אותו בגוגל כמו שצריך ובכך להפוך אותו לדומיננטי יותר בתחומו. השחקנים הרבים שקיימים כמעט בכל ענף במשק, מאתגרים זה את זה וגורמים גם לגוגל לייצר תחרותיות רבה בין כלל מי שנאבק על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש. קידום אתרים ממומן יכול לתת מענה נהדר, גם אם זמני, לבעלי אתרים חדשים שצריכים חשיפה.
מדוע קידום אתרים ממומן מתאים בעיקר לאתרים חדשים?
הרעיון העומד מאחורי קידום ממומן בגוגל, הוא להעניק לאתרים כמה שיותר חשיפה. המשמעות של קידום אתרים ממומן היא יצירת מודעה פרסומית, המופיעה בעמוד הראשון של גוגל, המיועדת לכך שאנשים שגולשים ומחפשים אתר בתחום שלכם – יגיעו קודם כל למודעה המפנה לאתר שבבעלותכם. בצורה כזו, קהל גדול של לקוחות פוטנציאליים מתוודע לקיומו של האתר וחלקו כמובן גם ייכנס אל האתר ממש, בכדי להכיר אותו מקרוב. כמות מסוימת של אנשים שגלשו לתוך האתר, גם יישארו בו ויבצעו רכישה, משמע שבסופו של דבר – הקידום הזה מסייע למכירות. אתרים חדשים שאינם מוכרים עוד לקהל הרחב, זקוקים לחשיפה הזו הרבה יותר מאשר אתרים שכבר עובדים היטב, לכן משתלם לבעלי האתרים להשקיע בקידום הממומן לפחות בשלב הראשוני, של עליית האתר לאוויר.
למי עוד יכול לעזור סוג הקידום הזה?
גם בעלי עסקים שיש ברשותם אתר אינטרנט, אשר חשים בהצטמצמות משמעותית במכירות, יכולים להרים קמפיין ממומן בגוגל ולהרחיב את קהל הגולשים שלהם. המטרה היא לקבל "דחיפה" של חשיפה בתוך זמן קצר, מה שעשוי להניע את העסק מחדש גם אם הוא מצוי בירידה.
למה כדאי להשקיע בכל מקרה גם בקידום אורגני?
מלבד קידום אתרים ממומן כדאי לדאוג גם לשיווק ופרסום לטווח הארוך, לשלב שבו הקמפיין הממומן כבר לא יהיה באוויר. קידום אורגני אמנם נושא פירות רק לאחר מספר חודשים, אך תוצאותיו נשמרות לזמן רב והוא יכול בהחלט לעבוד בצורה נפלאה עבור העסק ולסייע לו להרוויח. למעשה, כאשר בונים אתר חדש, מוטב להשקיע הן בקמפיין ממומן והן בקידום אורגני.