
בין אם זה המודעות ההולכת וגוברת למצב האקלים העולמי, ובין אם זה הבחירה בחיסכון כלכלי כאסטרטגיה לטווח ארוך, או פשוט הרצון בנסיעה חלקה ושקטה בלי הטרטור המציק והרועש של מנועי שריפת הבנזין, רכבים חשמליים הפכו לסטנדרט עולמי כבר מזמן, וישראל, שהתעכבה מעט, מצטרפת לתנועה העולמית, ובגדול.
בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה חד משמעית וברורה לגמרי בביקוש לרכבים החשמליים. הציבור הישראלי התעורר, ודורש את מה שהצרכן המערב אירופאי קיבל כבר מזמן – רכב חשמלי ברמה גבוהה עם יכולות גבוהות, ומערך הטענה בפרישה רחבה כדי לתמוך במהפכה החשמלית הבאה עלינו לטובה.
מה הם רכבים חשמליים?
ל"לייט בלומר" הישראלי, שלא פגש עדיין את הכבישים השקטים של מרכז ברלין לדוגמא, קשה להבין את אחד היתרונות האורבאניים הברורים של רכבים חשמליים – השקט. אך מעבר לזה, רכבים אלו מעניקים עוד יתרונות בולטים מאוד:
- חיסכון בדלק – אחד המוצרים היקרים בעולם, הדלק שותה את הכיס הישראלי כמו שהרכב שותה את הדלק. המסע לרכבים חשמליים מתחיל בחיסכון בדלק, ובשביל רבים מאיתנו זה לגמרי מספיק.
- ירידה בזיהום האוויר – נכון, שריפת המאובנים נמשכת, בכדי לייצר את החשמל להטענה, אך היא נעשית במקומות אחרים, במרוכז, ובטיפול מקצועי, ולא במנועים שפולטים את העשן בסביבת המגורים שלנו.
מגוון רכבים חשמליים בישראל
לאורך השנים הגיעו מגוון לא מרהיב של רכבים חשמליים לארץ. סיבות שונות, בעיקר אך לא רק ביקוש שעוד לא הבשיל לגמרי, עיכבו את התנועה שכבשה את אירופה, אך כעת זה כבר כאן. בשנים הקרובות נראה כי תהיה לקהל הישראלי בחירה בין כמה עשרות דגמים שונים, מיצרנים שונים מכל העולם.
במקביל לעלייה בביקוש ובהיצע, הרי שישראל נערכת לשינוי הבא עלינו לטובה, על-ידי פרישה כלל ארצית של נקודות טעינה, אשר יאפשרו לבעלי רכבים חשמליים ליהנות מהטענה בעודם חונים, לצד שמירה של מקום חנייה יעודי שיהיה במיוחד לבעלי הלוקסוס החשמלי, עוד אחד מהיתרונות של להיות שם קודם לפני כולם. הפרישה תלך ותגדל כאשר במקביל ישנו שוק שכבר מציע פתרונות אישיים למטענים ביתיים לרכבים חשמליים.